Hoe kom je in een tijd dat er nog geen landbouw was aan voedsel? Hoe kom je in een tijd dat er nog geen landbouw was aan voedsel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Door eten te verzamelen die je niet hoeft te cultiveren: bessen, noten, planten, beesten, konijnen. Dat wat er in de vrije natuur aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was de tijd van de jagers en verzamelaars. Men joeg op dieren voor vlees (en vis), en verzamelde bessen, wortels, bladeren.
De volken die zo aan hun eten kwamen, waren vooral nomadische volken, als het eten op was, vertrokken ze weer.
Toen mensen landbouw gingen bedrijven, bleven ze ook meer op een plek wonen, inpakken en wegwezen was niet meer zo eenvoudig, maar ook niet meer nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heel lang geleden zocht de mens de natuur af en vond zijn eten, aan de bomen aan struiken, of natuurlijk levende dieren die gevangen werden dus dat was het : de natuur.

Toegevoegd na 9 minuten:
als recent voorbeeld kun je nog denken aan indianen die zo leefden totdat ze niet meer vrij konden rondtrekken, door de engelse kolonisten, die het land innamen.
in mongolië heb je nog families die rondtrekken, maar dat is alweer zo veranderd dat ze kuddes dieren (schapen, paarden en kamelen) meenemen.

informatie uit onderstaande bron:
De landelijke bevolking leeft overwegend nomadisch in traditionele vilten tenten, joerten, en voorziet in haar levensbehoeften door veeteelt; schapen, paarden en kamelen worden in vrij lopende kuddes gehouden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mongolië
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Men verzamelde voedsel in de natuur door het verzamelen van fruit: bessen, appels, peren etc. Ook jaagde mensen op konijnen, rendieren, herten, etc. De vachten hiervan werden ook voor allerlei doeleinden gebruikt. In waterrijke gebieden werden ook vissen gevangen met zelfgemaakte netten en speren. Deze dieren werden gerookt en gegaard boven vuren en in zelfgemaakte potten van klei in water gekookt. Ook werd in deze potten soep gemaakt met diverse kruiden welke werden gevonden.