Welk orkest speelde bij welke gelegenheid aan het hof van Versailles in de tijd van zonnekoning Lodewijk XIV?

Hallo, ik moet een opdracht maken voor school en ik heb werkelijk het hele internet afgespeurd maar ik kan het goede antwoord van de bovenstaande vraag niet vinden!

Misschien weet iemand het goede antwoord!

Bij voorbaat dank!

Veronica1

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat was het orkest van Jean-Baptiste Lully (oorspronkelijke naam Giovanni Battista Lulli). Hij werd aan het koninklijk hof aangesteld als "compositeur de la musique instrumentale", waarbij hij muziek moest schrijven voor de koninklijke balletten en daar zelf ook in danste. Hij leerde hierdoor Lodewijk XIV goed kennen en maakte met diens hulp snel verder carrière. Hij richtte de uit zestien musici bestaande Petits Violons op en maakte dit kleine orkest tot een groot succes.
Amadea
11 jaar geleden
Ik weet wel dat Jean-Baptist Lully hofcomponist was van Lodewijk XIV!

Succes met je schoolopdracht :)