Wat is de bataafse revolutie?

Voor school moet ik een stripverhaal maken over de bataafse revolutie. Kan iemand me vertellen hoe de bataafse revolutie verliep?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bataafse_Revolutie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga eens lekker je eigen huiswerk maken en ZOEK eens op internet...
ronron1212
11 jaar geleden
Ja huiswerk dat is iets wat je zelf moet doen en leren daarom krijg je huiswerk

Antwoorden (1)

De Bataafse Revolutie vond plaats tussen 1794 en 1799. In deze periode werd een nieuw staatsbestel voorbereid en gevormd. Het was een typisch Nederlandse revolutie: een revolutie in naam om een revolutie in werkelijkheid te voorkomen.[1] De Bataafse Revolutie was in vergelijking met de Franse Revolutie in de jaren 1793 en 1794, waarin het Schrikbewind de toon zette, een fluwelen revolutie, zonder enig bloedvergieten. De Bataafse omwenteling van 1795 is een onderdeel van deze revolutie.

Lees verder in bijgevoegde bron:
fremar