wat zijn de idealen en de kenmerken van een democratie?

Ben aan het leren voor geschiedenis, en vind dit onderwerp erg lastig; nederland had na 1813 een parlement, maar was geen democratie noem drie dingen die niet democratisch waren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Geen algemeen stemrecht.
De leden van de Eerste en Tweede Kamer werden benoemd door de koning. Hij kon dus rechtstreeks invloed uitoefenen op de regering.
De Tweede Kamer had geen recht van amendement, interpellatie en enquête.

Lees vooral ook de link, ik denk dat je daar veel uit kan halen voor je onderwerp.