Zijn er stranden waar de Duitsers aanvallen van de geallieerden heeft afgeslagen?

Toegevoegd na 3 uur:
Sorry mensen mijn fout ik ben d-day vergeten bij te zetten. Ik wou graag informatie over d-day. Alsnog allemaal bedankt voor je antwoord.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

19 augustus 1942. Landing bij Dieppe. Doel een haven in handen te krijgen. Werd een ramp. Veel slachtoffers voornamelijk Canadezen. Veel gevangenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik ook gelezen in een tijdschrift waar de grootste militaire blunders instonden. Maar weet je ook misschien iets over d-day? Want ik heb gelezen dat de duitsers een hele verdedigings linie hadden gebouwd. En ik vroeg me af of ze overal door heen kwamen. Alsnog voor je antwoord een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha sorry puntenniveau te laag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik weet wel eea over d-day. Maar als je "landing Normandie" intypt op google kom je zoveel meer te weten. Dat kan ik allemaal niet typen. Maar dat de Duitsers de hele kust verdedigd hadden klopt. Ze hadden de leiding hierover gegeven aan Rommel. Duitse beroemde bevelhebber. De geallieerden zijn eigenlijk hier in Normandie aan land gegaan omdat het erg onlogisch was. De Duitsers waren eigenlijk erg verrast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er was inderdaad een sterke Duitse verdedigingslinie in Normandië, vooral met aardig wat kanonnen achter deze linie. Wat de geallieerden gedaan hebben (ik geloof 2 dagen voor D-Day), is de airborne inzetten. Geallieerde paratroopers werden achter de linie gedropt waar ze de opdracht hadden om deze kanonnen uit te schakelen en gaten te slaan in de verdedigingslinies (van achter dus, zodat de aan land komende soldaten niet tegen die enorme linie op moesten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt, maar dat liep heel erg mis. Die parachutisten werden heel erg ver van hun doel gedropt. ken je de film : "de langste dag" ? Is een beetje geromantiseerd, maar geeft een best wel goede beschrijving verder. Ook over die parachutisten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de landing bij dieppe was een succes ik snap daarom niet waarom het als een mislukking word aangegeven het enige doel van die landing was namelijk het bekijken hoe de duitsers reageren op een aanval en de duitsers in de waan laten over het werkelijke gebied van invasie
Op geen van de stranden op D-day zijn de geallieerde er niet in geslaagd om door de linie heen te dringen. Het zijn heftige gevechten geweest waarbij veel geallieerde het leven hebben gelaten. De linies waren zwaar verdedigd met zware wapens.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij hebt het alleen over d-day. Maar er zijn vaker landingen geweest.
ronron1212
12 jaar geleden
Lees even alle reactie van de vraagsteller
Ja er zijn veellandingen geweest dat weet ik echt wel