wat is dit voor munt?

deze munt heb ik op het strand bij de hoek van holland gevonden, ik kan zelf geen site vinden waar dit soort vondsten worden gedetermineerd, dus doe ik het maar hier ;)
op 1ste afbeelding de achterkant met naar mijn idee een 2 koppige vogel met een kroon daarboven er nog een klein 1 tje onderaan.
de 2e afbeelding dus de voorkant met naar mijn idee de letters en cijfers: (eerst weer kroontje) 2 K O 11 (of N) b (of 6) en een L (of een 1, of E)
een regel daaronder staat: K N (met heet streepje zo: /) en dan een streep eronder.
niet erg goed leesbaar dus ;)
maar alvast bedankt voor het meedenken, en aub een goede site hiervoor, tevens voor botten want die heb ik ook gevonden :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik hou het op een Russische munt van 2 kopeken.
Struin hier maar eens wat rond: http://www.google.com/search?q=2+kopek+coin&hl=en&biw=999&bih=564&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=dLylTqLAL46k-gaiqpCJBQ&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&sqi=2&ved=0CBYQ_AUoAQ
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe roestiger, hoe dunner ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd dat is de slijtage aan de munt verders is het idd 2 kopeken uit de tsaren tijd tot 1917 zijn deze geslagen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt er inderdaad op.
+