Wat is het plankje op de zetkast?

Op de afbeelding zie je de man links van het kleine jongetje, die onder het kruis zit, achter een zetkast zitten. Op die kast ziet nog een plankje, mijn vraag is, wat is dat plankje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hierop staat de tekst geschreven die ze moeten drukken. Je ziet het ook bij de twee linker zetter. Tevens zie je iemand achter de man staan met een briefje in zijn hand. Dit zal de tekst zijn die gedrukt moet worden en op het planke gespijkerd gaat worden, zodat de zetter de tekens kan overnemen op de zetplank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is dat geen plankje maar de tekst die gekopieerd moet worden. Dus net zoals de blaadjes die links en rechts op de gravure te zien zijn.