Wie financierde Hitler?

Duitsland was na de Eerste wereldoorlog hartstikke arm. Wie financierde Hitler zijn soldaten, tanks, vliegtuigen en onderzeeërs?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Economie is en blijft een lastig verhaal maar ik ga het proberen.

Hitler had goed door dat een economie pas goed op gang komt door te investeren en door het creëren van banen. Hitler begon zijn grote economische opbouw door snelwegen aan te leggen en door voorraden voor het leger op te bouwen.

Deze eerste stappen werden gefinancierd door te lenen van het buitenland en door te lenen van private ondernemingen(door staatsobligaties uit te geven).

Op dit moment waren er een stuk meer mensen aan het werk in de fabrieken en aan de wegenbouw. Hierdoor hadden meer mensen een inkomen en konden ze dus ook meer kopen. Door deze groei in inkomen konden ook andere mensen hun eigen bedrijven starten(meer groei).

Door deze algehele groei kwamen er dus ook weer meer inkomsten uit belastingen voort. Meer geld dus om het Leger zelf op te bouwen.

Duitsland veroverde daarna een groot deel van Europa en raakte in oorlog met een groot deel van de wereld waardoor deze schulden kwamen te vervallen en ook de rentes vervielen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De banken butler beloofde ze terug te betalen door landen te veroveren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hijzelf toch? Door het drukken van extra geld zonder dat er iets tegenover stond. Daardoor had Duitsland ook zo'n last van hyperinflatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De duitse kolen en staal industrie.