Tijdens de tweede wereldoorlog werden bepaalde groepen mensen vervolgd, hoe zat het mensen met een andere huidskleur, bijv mensen uit Suriname?

Heb geprobeerd info over te vinden maar het blijft onduidelijk

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Eigenlijk werd bijna alles vervolgd dat niet van het arische ras zou zijn, dus, blond met blauwe ogen (grappig dat hitler dat zelf niet was), niet alleen joden, ook buitenlanders, homo's enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat er niet om wat je haarkleur is het gaat om het Germaanschee ras
er mochten alleen ariers bij de waffen ss tot 1942,velen hiervan hadden een andere haar kleur dan blond
vanaf 42 mochten er ook andere volkeren zich bij de ss aanmelden dit was hoofdzakelijk om meer mensen te vinden daar de ss temaken had met zeer hoge verlies cijfers een voorbeeld van na 42 is dat er kroaten oekrainers en russen bij de ss kwamen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom werd ook in 1942 het Indische korps SS bij Zandvoort geplaatst.
Die leefden toen nog allemaal in Suriname en wisten amper van het bestaan van Nederland. Aangezien de WO2 nooit Zuid Amerika heeft bereikt, zijn deze mensen nooit het pispaaltje geworden. De WO2 speelde zich grotendeels af in Europa en een gedeelte van Noord Afrika. De donkere bevolkingsgroepen waren hier amper aanwezig, dus in principe geen reden om ze te haten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg weinig (natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen): http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_Surinamers_in_Nederland
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gemakshalve ben ik even uitgegaan van het standpunt van nazi Duitsland, maar zoals jij natuurlijk (terecht) zeg, werd er ook flink huisgehouden door de Jappen. Hoewel ik me niet kan herinneren dat de Jappen oorlog voerden uit haat tegen een bepaalde bevolkingsgroep. Bij hun ging het volgens mij puur om macht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Nazi's wisten het zelfs zo te draaien, dat de japanners een bepaald soort ariërs waren en zodoende geen minderwaardig ras waren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom verbaasd me dat nu niet? Een bondgenoot op grote afstand... :)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is niet helemaal waar. er waren wel degelijk enkele surinamers in nederland (heel veel ook van joodse afkomst en enkele "donkere"surinamers.. anton de kom is hier een voorbeeld van,. hij is volgens mij in auschwitz gestorven.. surinamers wisten wel degelijk van het bestaan van nederland af omdat het onderwijs nederlands georienteerd was. De nazi's hadden zeker wel reden om ze te haten.. op propaganda-materiaal word regelmatig door nazi;s gezinspeeld op de donkere (aFRO-AMERIKAANSE) BEVOLKING VAN DE VS.
Dat laatste is onzin natuurlijk. Suriname was enorm belangrijk door de levering van bauxiet in de 2e wereldoorlog. Curacao was belangrijk vanwege de olieraffinaderij. Er zijn wel boeken geschreven over "gekleurde" Nederlanders in de 2e wereldoorlog. M.I. zijn zij beter behandeld dan de joden in elk geval, waarschijnlijk omdat het er maar weinig waren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de bevolkingsgroep was niet bekend in europa en kon daarom ook geen haat toe bedeeld worden.
de joden werden vervolgt omdat ze ondermeer christus hadden vermoord.
de zigeuners werden vervolgd omdat ze steelden.
de zwakzinnigen werden vervolgd om dat ze niet betekende voor de samenleving.
de homo's werden vervolgd omdat dat niet hoorden, mannen liefde.