Hoe heette de kleuren jeugd TV serie uit midden jaren 70 waarin men door een spiegel kon stappen in een oud kasteel Silfvercronas in Zweden?

Toegevoegd na 4 minuten:
De twee hoofdrolspelers konden door die spiegel stappen en in het verleden van het kasteel komen.
In her Zweeds heet de serie huset Silfvercronas gata.
Ik ben op zoek naar een DVD met Nederlandse ondertitteling.

Toegevoegd na 55 minuten:
Ja Amadea je hebt weer gelijk. Je bent echt een specialist in de jaren 70.
Ik ga kijken of ik een DVD of video kan vinden.
Bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Die serie uit 1976 heet in het Nederlands "Het raadsel van het Silvercrona-kasteel". Het was een Zweedse jeugdtvserie, uitgezonden door de NCRV, over Lisa en Lasse die een bezoek brengen aan een oud kasteel. Tante Hedda die daar nu woont is niet erg gelukkig. Het kasteel heeft gevaarlijke kamers waar de kinderen niet mogen komen. Ze gaan toch op onderzoek uit en vinden een kamer met een spiegel en horloges. Lasse denkt dat ze daar mee terug in de tijd kunnen gaan en slaagt daarin, Lisa volgt hem. Opeens is het jaar 1437 en ze wordt gearresteerd door een grimmige kasteelbewaker. Dan volgt een fantastisch avontuur door de eeuwen heen. Ze leren dat de kasteelheer Silfver Crona een zeer gevaarlijke man is.
Een dvd heb ik er niet van kunnen vinden.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik de vraag las, wist ik al wie het (juiste) antwoord zou geven! Knap! +