Is dit een hoax of is het echt een frappante overeenkomst ?

Zojuist gezien op NOS Headlines ; de bron is dus an sich wel betrouwbaar, maar ergens heb ik toch het gevoel dat het wel een heel klein beetje erg toevallig is - vooral de timing natuurlijk.....dit beeld zal toch niet gisteren gevonden zijn ?

Het gaat om een 3000 jaar oud borstbeeld van een Egyptische vrouw, die sprekend (maar dan ook echt heel erg sprekend) op Michael Jackson zou lijken (zie foto).

Bron : http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/16799

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan niet waar zijn..;S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongeloofelijk, zelfs de neus brokkelt af!
Nee, nu even zonder flauwekul...dit is echt niet te geloven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vrees dat juist die neus, die nu een puntig klein neusje is, voor een groot deel verantwoordelijk is voor de overeenkomst. Amandelvormige ogen en die vorm lippen zijn niet zo heel erg zeldzaam natuurlijk. Het zou ook best echt kunnen zijn hoor, maar op de site van het museum zelf bijvoorbeeld vind je er helemaal niks over. (Nu is het ook wel een ERG groot museum natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft ie niet ooit een clip gemaakt waar hij er zo uit zag?
"Do tou remember the time" of zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, wel in een egyptische setting, maar zelf ziet hij er 'normaal' uit....niet verkleed als Farao ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Specifieker graag: MJ tussen welke 2 verbouwingen in

Het beste antwoord

Ik denk dat het een hele slimme zet is geweest van het museum om aandacht te krijgen.

Daarnaast speelt de vakantietijd ook een rol. Dit soort nieuws wordt nu sneller opgepikt, omdat er veel minder nieuws is uit o.a. de politiek. Ook wel komkommertijd genoemd.

En Hoax vind ik het niet. Er wordt gezegd dat het beeld lijkt op Michael Jackson. Dat vind ik ook wel. Een Hoax is een broodje aap, een nieut waargebeurd verhaal, of oplichterij. Dat is hier niet aan de hand. Het beeld staat al sinds 1988 in het museum.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Tja, beauty is in the eye of the beholder ;-)
Ik vind het beeld meer op Barack Obama lijken, maar ik kan me voorstellen dat anderen er MJ in zien. Maar het is natuurlijk heel erg gezocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hoax OF een frappante overeenkomst? Beide!
Met neus had het beeld niet geleken, pech dat altijd die neuzen verloren gaan bij antieke beelden en popsterren.
AWM
14 jaar geleden
Er zullen vast veel meer mensen zijn die op dit beeld lijken. En eerlijk gezegd heeft de NOS een rij blunders begaan die ervoor hebben gezorgd dat ik ze niet zonder meer als 'betrouwbaar' kan beschouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk, daarin zijn we het dan helemalamet elkaar eens.
Natuurlijk kan een beeld puur toevallig op een bekend iemand lijken, maar ik acht de kans dat het beeld speciaal voor de gelegenheid gekleid is ook niet echt onmogelijk.
AWM
14 jaar geleden
Waarom is dit nou een blunder van de NOS?
Dit is een komkommeronderwerp over een hype in Amerika.
Opmerkelijk genoeg voor een vraag op GV, in elk geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman, het was niet mijn bedoeling te zeggen dat *dit* een blunder van de NOS is. Ik reageerde op Marleens stelling dat "de bron [...] dus an sich wel betrouwbaar [is]". Dat is mijn inziens niet zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had 'heel' er ook al voor weggehaald voor ik het plaatste ;-)
Volgens mij is het andersom.
Michael Jackson zag dit beeld en heeft meerdere plastische operaties ondergaan om op deze farao te lijken. Dat is uiteindelijk redelijk gelukt, zoals te zien is, ook al beweert iedereen dat hij nooit iets aan zijn gezicht had moeten veranderen.
Voor hem is het een geslaagd project, inclusief afgebrokkelde neus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het er niet zoveel op lijken hoor. Ja, neus weg, da's bij de meeste egyptische beelden.
Poppenkopje ok, ook dat hebben veel egyptische beelden, en heeft Jackson ook van zichzelf gemaakt.
Nee, ik vind het geen buitengewoon toeval.
Je ziet erin wat je erin wilt zien.
En nogmaal: Ik vind het zeker niet sprekend lijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bedoelt toch zeker 'de neus van MJ is weg'.