Na Hitlers dood gaf Goebbels opdracht de lijken te verbranden. Haastig werden de lijken door de SS-lijfwachten met benzine overgoten en in brand gestoken. Goebbels verdween vrij snel om met zijn gezin zelfmoord te plegen, en ook de aanwezige soldaten hadden haast aangezien de Russische granaten her en der neerregenden. Hierdoor verbrandde het lichaam niet volledig. Uiteindelijk zou het Rode Leger twee lichamen aantreffen, waarvan één 'waarschijnlijk van Hitler' was. De NKVD (de 79e SMERSJ) legde beslag op de lijken en liet forensisch arts Faust Sherovsky een autopsie verrichten. De lichamen werden daarna meerdere malen begraven en opgegraven, uiteindelijk zou het lichaam bij een nieuw gebouw van SMERSH in Magdeburg begraven zijn. In 1970, toen het gebouw aan Oost-Duitsland overgedragen zou worden, zouden de lijken opgegraven en verbrand zijn waarna de as in de Elbe verstrooid werd. Een niet verbrande kaak met bijbehorende brug en een stuk van zijn schedel (met kogelgat) wordt bewaard in het Russisch Staatsarchief te Moskou en is alleen voor wetenschappers toegankelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, het probleem was ook dat niemand zeker wist dat hij dood was, omdat ze zijn lichaam niet gevonden hebben
Hij is misschien wel begraven, maar niemand weet waar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hitlers lichaam is "vernietigd"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt gezegd dat, terwijl de Russen al bij de bunker van Hitler stonden, de lichamen van Eva Braun en Hitler met benzine zijn overgoten en in brand gestoken.

Nadien is er in het archief van de Russen nog een foto gevonden van een dode Hitler. Ze zeggen dat dat een dubbelganger is en hij wordt 'Hitler met de sok' genoemd, omdat deze 'Hitler' een gat in zijn sok noemt. Het zou kunnen dat de Russen dus gelogen hebben en het lijk van Hitler wel hebben aangetroffen. Het is echter niet bekend wat er met Hitler met de sok is gebeurd.

De plaats waar Hitlers bunker was en waar zijn lichaam in brand gestoken is, ligt in Berlijn, in het voormalige DDR-gedeelte. Er is een parkeerplaats en niets wat herinnert aan de bunker om (verkeerde) toeristen niet aan te trekken.