met welk verhaal ben ik in de war?

in mijn herinnering:

tijdens geschiedenis kregen we het verhaal te horen dat Willem Barentsz met zijn mannen op nova zembla in een ruimte ging slapen en een vuur aanstak om het warm te hebben.

door de aangename warmte vielen ze snel in slaap, maar omdat er niet genoeg ventilatie was overleden ze aan koolstofmonoxidevergiftiging.

op de wiki van barentsz word dit niet gemeld. met welk verhaal kan ik in de war zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Willem Barentsz is zelf aan boord van het schip overleden toen ze van Nova Zembla vertrokken. Bemanningsleden stierven voornamelijk door de kou, en door het eten van ongezond zeehondenvlees. Ik heb geen idee waarvan die luchtvergiftiging kan zijn. Het kan ook verzonnen zijn omdat koolstofmonoxidevergiftiging tegenwoordig vaker voorkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

volgens mij met geen ander verhaal alleen volgens deze site overlijden ze niet. lees maar.
http://www.cultuurwijzer.nl/nwc.rijksmuseumamsterdam/cultuurwijzer.nl/i000159.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je googelt op koolmonoxidevergiftiging + barentz, zie je dat ze net aan die vergiftiging ontsnapt zijn!

Toegevoegd na 27 seconden:
Pardon, Barentsz