ik heb 2 grote zware beelden gerfd maar weet niet of het steen of porcelein is en of zoiets waarde heeft kan iemand hier iets over vertellen?

ben benieuwd of iemand dit soort beelden kent of ongeveer kan schatten hoe oud ze zijn.het zijn beelden die circa 2 kilo per stuk wegen ze lijken overal gebarsten maar dit hoort waarschijnlijk omdat ze het overal hebben en niet kapot aanvoeld .dus als iemand mij hierover iets kan zeggen heel graag alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Als er geen (ken)merk ergens op staat, dan kun je ervanuit gaan dat het kitsch is.

De stijl komt voor mij vooroorlogs over, ca. 1930, het geeft ook een bepaalde 'Heile Welt' romantiek weer, ik denk zuid Duits/Oostenrijks/Hongaars van oorsprong, waarschijnlijk aardewerk, apart beschilderd, maar zeker wel kitsch. Maar kitsch heeft tegenwoordig wel degelijk waarde voor een boel mensen, dus ik zou als ik jou was maar eens contact opnemen met een veilinghuis. Je kunt dingen inbrengen voor een veiling, als het na meerdere veilingen niet verkocht wordt krijg je het gewoon weer terug en je hebt kans dat je er een goede prijs voor krijgt. (naar mijn bescheiden mening, ik ben geen expert, misschien wel zo'n 100 euro).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100