Hoeveel boeken zijn er in twee eeuwen tijd eigenlijk over napoleon geschreven

Jacques presser zei in 1946 dat er al honderdduizend boeken over hem waren verschenen, maar dat zullen er inmiddels wel veel meer zijn. En hoeveel films zijn er over hem verschenen, ik ken alleen de boezemvriend.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Een miniserie op DVD
http://users.telenet.be/michel.vanhalme/films3713.htm

Meer dan 60 films:
Sinds 1906 zijn er zo'n 60 films gemaakt over Napoleon, maar deze televisieserie heeft - naast een budget van 40 miljoen euro, dat niet zo veel films kunnen evenaren - het ontegensprekelijke voordeel dat ze zes uur duurt.

Boeken:

*Napoleon Bonaparte, de kleine korporaal` door H.J. de Water uit de Klimop-reeks van uitgeverij West-Friesland.
* Boeken van Jaap ter Haar over de Franse revolutie en over Napoleon.

In dit artikel worden er nog meer genoemd:

http://kunst-en-cultuur.infoyo.nl/geschiedenis/11586-napoleon-bonaparte-als-held-en-mens.html