vallen de griekse goden onder de oudheid

ik moet een werkstuk maken over de griekse oudheid kan ik het dan houden over de griekse goden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De Griekse goden worden ook wel het parthenon genoemd en allemaal horen ze hélemaal tot de antieke wereld= oudheid.
Zeus was de oppergod die na een gevecht met de Titanen(= een soort godenreuzen) en zijn vader Kronos (die de broers en zussen van Zeus had opgegeten) de macht won.
De Griekse goden werden in het oude Hellas( de oude naam voor Griekenland) aanbeden.
De belangrijkste waren,naast zeus die de bliksem als wapen had waarmee hij als tie boos was,iemand kon neerbliksemen: Juno (hemelgodin),Hades )(god der onderwereld),Gaia (moeder Aarde),Selene (de maangodin),
Thetis(zeegodin),Ares(de oorlogsgod),Apollo(de zonnegod),Aeos(de dageraadgod).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja hoor, de Griekse goden horen bij de Griekse oudheid. Mooi onderwerp!
13 jaar geleden
ja, dat hoort er ook bij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow, betrouwbare bron o.0
Als je een bron gebruikt, gebruik dan ook echt een betrouwbare bron en niet kinderpleinen.nl :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja natuurlijk het was een grapje: elk kind op internet kan immers diverse sites vinden over de griekse goden en de klassieke oudheid....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoot maar ik wil je een tip geven.
ik moest voor het vak grieks ook een werkstuk
maken over de oudheid en bij mij mocht het
alles zijn een gedicht, een echt informatief werkstuk etc.
ik heb toen een bordspel gemaakt over de goden en
ik kreeg er een 8,6 voor. misschien ook iets voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de Griek oudheid geloofden men dat er verschillende goden waren. Ook wel 'de magische' wereld genoemd.
De goden waren een soort weerspiegeling van de maatschappij. Zij beschikten over bijzondere krachten maar maakten over het algemeen menselijke avonturen mee.
Later werd dit een god toen het Christendom zijn intrede maakte, dat was in 313 door Constantijn de Grote.