Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand mij de tragedie van elektra makkelijk uitleggen?

Toegevoegd na 4 minuten:
Het liefst in kinder taal want ik heb vmbo-t niveau

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De tragedie is dat je een stroomstoot kunt krijgen en dat is geen prettig gevoel kan ik je vertellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elektra is de zus van Orestes, beide zijn kinderen van Agamemnon en Klytaimnestra.

Nadat Agamemnon samen met zijn concubine Cassandra is teruggekeerd van de Trojaanse oorlog, is hij vermoord door zijn vrouw Klytaimnestra en haar minnaar Aigisthos. Sophokles' toneelstuk begint bij het beramen van wraak door Orestes, die het Orakel van Delphi heeft geraadpleegd. Volgens Orestes gaf het orakel een advies van Apollon: hij zou de dood moeten wreken, waarna hij in het geheim en zonder hulp alleen de wraak kan voltrekken. Dit alles geschiedt achter de rug van Elektra om

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog makkelijker:

Agamemnon en Klytaimnestra hebben twee kinderen; Elektra en Orestes.

Vader Agamemnon komt samen met zijn Minnares Cassandra terug van de Trojaanse oorlog.
Hij wordt dan door zijn vrouw Klytaimnestra en haar minnaar Aigisthos vermoord.

De zoon Orestes wil vraag nemen. Hij vraagt om raad bij het orakel. Volgens Orestes zegt het orakel ook tegen hem dat wraak moet nemen.
Hij plant alles achter de rug om van zijn zus Elektra.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elektra wil de dood van haar vader wreken door haar moeder te vermoorden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding