De uitdrukking , is meer symbolisch . Dus indien groepen mensen een stevige discussie hebben en het is weer uitgesproken dan spreekt men van ... Of ook vaak in een leiderschap crises zoals nu in de vakbonden als dat voorbij zou zijn (wat dus nu niet zo is ) spreekt men de kruit dampen zijn opgetrokken , want na het gekrakeel ontstaat dan helderheid (je kunt zien wie er zich niet in de strijd heeft beschadig) en dan zich krijgt over de nieuwe machtsverhoudingen . Dus na afloop Vd strijd alles in ogenschouw genomen dus rekening houdend met de nieuwe machtsverhoudingen wie er dan als winnaar uitkomt .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is oorlog geweest, maar nu is de rust weergekeerd.
Amadea
12 jaar geleden
Er is gevochten en nu kun je zien wat de resultaten zijn. Met kanonschoten kwamen heel veel kruitdampen vrij, die bleven over het veld hangen, zodat het nogal mistig werd, en je niet meer zag wat er gebeurde. Zijn de dampen opgetrokken dan heb je weer zicht en kun je je winst of verlies bepalen