Hoe beschrijf je een persoon in een toneelstuk script?

Ik moet een toneelstuk script maken van een bestaand boek, in mijn geval Notre-Dame de Paris van Victor Hugo, maar ik weet niet hoe ik Esmeralda moet noemen wanneer ze spreekt. Als men het boek leest weet men in dat stuk de naam nog niet net zoals het andere persoon in het boek op dat moment (Gringoire) en Esmeralda word in dat moment 'the gypsy girl' genoemd. Moet ik dat voor dit stuk van het verhaal het zo doen: 'The gypsy girl: ...' en wanneer de lezer in het verhaal erachter is gekomen dat zij Esmeralda heet Esmeralda gebruiken en later zelfs Agnès of moet ik de hele tijd dezelfde naam gebruiken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Gewoon in het script aanduiden met de naam Esmeralda, dergelijke informatie staat in een script als verduidelijking voor de regisseur en de acteur.