the promise to caroline.
gaat over 3 meisjes een vader en een stiefmoeder..
de jongste zusje word vermoord door de stiefmoeder want de stiefmoeder kreeg haar schoentje niet aan en toen heeft ze de zusje met haar hoofd op de grond gegooit.. het kind was pas 2 jaar.. nu dat de andere 2 zussen ouder zijn gaan ze er toch achteraan wat er in verleden is gebeurt.
ze hebben het grafje op laten graven en hebben verklaringen af gelegd kwa kleur jurkje ze aan had en de rest moet je zelf maar lezen of kijken het is verfilmt :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Het boek "Neergestort" van de serie Overleven in de Wildernis.

Brian is de enige passagier aan boord van een vliegtuigje, dat neerstort boven de immense bossen van Canada. Met zijn hakbijl moet hij alleen zien te overleven in de wildernis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heinrich Harrer: zeven jaar in Tibet.
De schrijver was bergbeklimmer en in india toen de tweede wereldoorlog uitbrak. Hij werd in een kamp in india opgesloten, ontsnapte met een vriend, na een enorme barre tocht met rovers, sneeuw, Himalaya etc. wisten ze Tibet binnen te komen. daar mochten buitenlanders toen nog helemaal niet in.
Daar werd hij na enige tijd (echt waar) leraar van een jongen van 14, die nu de Dalai Lama is, en toen trouwens ook al was,, in de Potala in Lhasa.
Hij gaf les in van alles en nog wat.
Het is GEEN boek over boeddhisme of spiritualiteit. Hij kwam er alleen terecht om zijn eigen leven te redden. Het is een erg spannend avontuur, met foto's. En je krijgt boeiende informatie over het Tibet van toen, het Tibetaans boeddhisme en over de Dalai lama en zijn familie. Dat laatste helemaal niet op een dweperige manier, maar erg realistisch.
Gewoon te bestellen bij Bol.com volgens mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind de film beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee! Ikke niet hoor. Heb je het boek wel gelezen dan...?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker.
Of bedoel je dat je zelf een waargebeurd verhalenboek hebt geschreven waar je nog een titel voor zoekt?
Zoiets als: reality soap? of: mijn eigen verhaal?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een absurd verhaal, maar toch waargebeurd (tenminste, volgens de auteur zelf), geschikt voor alle leeftijden vanaf je 12e, is 'Het wonderlijk verhaal van Hendrik Meijer' van Roald Dahl. Echt een aanrader. Hoewel je bijna niet kan geloven dat het echt gebeurd is, is het het toch ;)
Het gaat over een man met redelijk veel geld, die erg houdt van gokken en kaartspelen om geld. Als hij een keer niet mee kan doen met een kaartspel vindt hij een boek in de bibliotheek van het huis waar ze spelen. Hij is namelijk bij een vriend op bezoek.
Dat boek gaat over yogi. Er wordt verteld dat er een man was die overal doorheen kon kijken door middel van yogi. Dat kunstje gaat Meijer gebruiken bij het kaarten met een verrassende uitkomst.
Ook al is het niet waargebeurd, toch een prachtig boek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt eerst dat het waargebeurd is, en in de laatste regel toch van niet?
boek: "Ik was twaalf en fietste naar school"
Schrijver: Sabine Dardenne

Beschrijving:
'Ik ben een van de weinigen die het geluk hebben gehad te ontsnappen aan een dergelijke moordenaar. Het vertellen van dit verhaal is voor mij een noodzaak en als ik al de moed heb om deze hellegang te reconstrueren, dan is het vooral opdat rechters pedofielen niet langer vrijlaten wegens 'goed gedrag', en zonder enige waarschuwing.'Sabine Dardenne is twaalf jaar houd als ze door Marc Dutrouw en zijn handlanger van haar fiets wordt gesleurd, in een busje wordt gedrogeerd en naar een onbekend huis wordt gebracht. Wat Sabine daar moet ondergaan is vreselijk. Zij moet zich uitkleden, Dutroux doet haar een ketting om de hals en bindt haar daarmee aan een bed.Na een paar dagen wordt Sabine naar een kelder overgebracht, waar ze in de tijd die volgt steeds weer wordt lastiggevallen door Dutroux.Aan het eind van haar gevangenschap krijgt ze gezelschap van Laetitia Delhez en enkele dagen later worden de meisjes door de politie bevrijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je er in bent geïnteresseerd, lees eens mijn boeken, waar gebeurd en ook nog informatief.
'achterlijke westerling, ie bint nie van hier...', over 13 jaar wonen in een dorp in het oosten van het land en/of `oneira, dromen over, dromen van, dromen op...', over het gaan en wonen op een grieks eiland, met her en der ene toeristische en culinaire tip.
te bestellen bij elke internetboekhandel of direct bij freemusketeers.nl
als je ze hebt gelezen, laat eens weten wat je er van vond.
info@alleletters.nl
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi,
Er bestaan er veel. Ik las o.a. deze:
De Blanke Masai van Corinne Hofmann. Over een zwitserse zakenvrouw die in Kenia met een Samburu man trouwt en daar gaat wonen.

Het boek "Wilde zwanen"; dit boek geschreven door Jung Chang gaat over 3 generaties vrouwen in China verspreid over begin 1900 tot 1970..

Daarnaast zou je op GV eens kunnen kijken bij "gerelateerde vragen": daar staan ook bijzonder interessante boeken bij.
Veel leesplezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Montyn van D.A. Kooiman,
Gaat over Jan Montyn uit een streng christelijk dorpje, maar hij wil meer dan alleen maar thuis zitten. En uiteindelijk belandt hij in de loopgraven tegen de russen. Boeiend verhaal, vooral omdat je weet dat het echt gebeurd is (en het is geen pretje wat hij heeft meegemaakt), en omdat het niet alleen over 1 onderwerp gaat, maar hij beleefd veel meer (niet alleen over de oorlog dus, hoewel het wel een (grote) rol speelt, maar ook wat er ver voor en met hem na gebeurd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Julia Kelly - Wieg me zachtjes

"Wieg me zachtjes is een ontroerende, schokkende mémoire. Een verhaal dat in de gedachten blijft, lang nadat het boek is dichtgeslagen.

Midden jaren vijftig belandt Judith Kelly, na haar vaders overlijden, in een Engels katholiek weeshuis. Haar moeder gaat intussen op zoek naar een geschikte woonplaats voor haarzelf en de achtjarige Judith.
De nonnen bij wie Judith wordt achtergelaten, zijn verre van liefdevol en voeren een psychologische terreur over de meisjes, die zij bovendien regelmatig mishandelden, Het leven van Judith en de anderen is een hel waaruit ze niet kunnen ontsnappen."

Echt een aanrader!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar welk genre waargebeurde verhalen ben je op zoek, iets speciaals?

Als naar iets "anders dan anders" op zoek bent, is dit misschien wat voor je...
'Vrouw & Hond', twaalf waargebeurde hondenverhalen.
De belevenissen van twaalf verschillende vrouwen en hun honden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het naakte brein. Van dr frank t, vertosick. Neurochirurg erg interesant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Operatie Mossad.

Als je geinteresseerd bent in zaken met betrekking tot geheime inlichtingsdiensten is dit zeker een aanrader!