Hoe en/of waar kan je leren schrijven?

Ik word later graag schrijver maar kan je dit ergens leren. ik bedoel een soort van school of een oudschrijver die je leert wat wel en niet moet en die zegt welke personages en passages je wanneer kan gebruiken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zijn erg veel cursussen en opleidingen die je kunt volgen om schrijver te woorden. Uiteraard ook afhankelijk van wat voor schrijver je wilt worden (tekstschrijver, verhalenschrijver, journalist etc.). Je kunt journalistiek studeren of een opleiding aan de schrijversvakschool in Amsterdam volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

't Enige wat je nodig hebt is voldoende fantasie (en natuurlijk doorzettingsvermogen). Je kan 't beste je _eigen_ fantasie gebruiken. Als je eenmaal een goed boek gemaakt hebt, kan je naar een uitgever. Die zal zelfs nog de spelfouten e.d. er voor je uithalen.
Je kan ook besluiten het boek via bijv. een online store te verkopen. 't Wordt even zoeken bij welk bedrijf je dan 't beste terecht kunt (of alles in eigen hand nemen en op je eigen site publiceren met een paypal-knopje erbij).

Toegevoegd na 1 minuut:
Je _eigen_ fantasie gebruiken - om een beetje origineel te blijven. Dus aan tips van anderen (qua inhoud) heb je m.i. niet zoveel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar het punt is niet dat ik niet genoeg fantasie heb. het is echt dat ik gewoon niet precies weet wat goed is aan een boek en wat niet (ik kan dan wel een eigen beoordeling hebben maar dat is niet echt objectief net als dat je het laat proeflezen aan mensen die zeggen al vrij snel: het is leuk/mooi/goed. is er zo iets als een school waarin je kan leren schrijven. zo iets
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat is juist niet het probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bhoehoehoe ik zal dus nooit een goede schrijver worden.. bedankt ;)
Dit boekje kreeg lang geleden ooit van iemand.

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/hoe-word-ik-schrijver-of-dichter/1001004005992275/index.html