Hoe vermeld je in een literatuurlijst de titel van een online artikel dat eindigt met een vraagteken?

Als je een literatuurlijst maakt volgens de APA-regels, is het de bedoeling dat je niet alleen de auteur en datum, maar ook de titel van het artikel vermeldt. Hoe kan je een titel met vraagteken aan het einde gebruiken in de literatuurlijst? Moet er dan nog een punt achter? Of moet het vraagteken weg?

4.8K
Pieterke
3 jaar geleden
Achter een vraagteken hoeft geen punt.

Antwoorden (1)

Het vraagteken moet in dit geval blijven staan.
Achter een vraagteken mag nooit een punt worden gebruikt.
Voorbeeld: Hoe moet ik dat weten?
Het enige leesteken dat wel kan worden gebruikt achter een vraagteken is een aanhalingsteken. Voorbeeld: Hij vroeg: "Gaat u mee?" Ook dan is een punt niet toegestaan. De combinatie ?". (vraagteken/aanhalingsteken/punt) komt in het Nederlands niet voor.
Bron: Schrijfwijzer (Jan Renkema).
3 jaar geleden
Speedylovertje
3 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord!