er is een boek dat de wereldwijde gebeurtenissen van 1 dag ergens in de jaren tachtig beschrijft?

Ik heb dit boek eens gezien op een rommelmarkt. Toen niet gekocht, maar daarna bleef ik er toch aan denken. Volgens mij was het geschreven als een soort roman.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Mogelijk betreft het deze titel:

Longlive! : roman / Menán Du Plessis. Breda : De Geus, cop. 1992. ISBN 90-5226-099-0
Vier Zuidafrikaanse jonge mensen worden gedurende één dag gevolgd. Het gaat om twee mannen en twee vrouwen die samen in één huis wonen in een buitenwijk van Kaapstad. Het is augustus '85; de noodtoestand is afgekondigd en demonstraties en stakingen zijn aan de orde van de dag. Ieder hoofdpersonage wordt op een bepaalde manier bij de noodtoestand betrokken en vraagt zich af hoe ver zijn/haar solidariteit met de strijd gaat.
De auteur volgt telkens één van de personages voor een dagdeel, waarna zij hetzelfde dagdeel vanuit de andere personages beschrijft.
Amadea