Wat betekent een code alsD 1979/0265/48?

Deze staat in het colofon van een boek, samen met het ISBN nummer (voor dit boek 90 274 0651 0). Ik neem aan dat het ook een soort ISBN nummer is, maar hoe heet het, en hoe is het gecodeerd?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
SimonV
6 jaar geleden
1979 zal jaar van uitgave zijn (2e druk).
De rest wellicht codes van de uitgever. https://www.antiqbook.com/search.php?action=search&author=Heinlein%2C+Robert&l=en&owner_id=-csmx&searchform=%2Findex.php%3Fl%3Den%26o%3D&sort_type=asc&sort_order=author_name+asc%2C+title_first_word&page_num=10

Antwoorden (1)

Dat is de codering van de oplage. Het jaar van uitgave van deze tweede druk van het boek is 1979. Van het volgende ben ik niet geheel zeker, maar het is vermoedelijk de achtenveertigste oplage die bestaat uit 265 exemplaren.
Amadea