Wie weet hoe dit boek heet en wie de schrijver is?

Ik heb vroeger eens een boek (thriller) gelezen over mensen die achtervolgd werden door beren die door het dolle heen waren. Het speelde zich af ergens in Amerika, als ik het me goed herinner. Verder kan ik me er niks meer van herinneren en kan ik niks vinden op Google. Ik zou dit boek graag nog eens lezen, maar dan moet ik dus eerst een antwoord op mijn vraag krijgen. Denk dat het al meer dan 30 jaar geleden is dat ik dit boek gelezen heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Onderstaand boek verscheen in 1981 (dat zou dus kloppen met 30 jaar geleden):

De vloek van de beer / Robert C. Wilson ; [vert. uit het Engels door Jennifer Bellis]
Amsterdam [etc.] : De Boekerij, 1981.

In de wouden van Zuid-Canada, in het Indiaanse reservaat Crooked Tree, breekt langzamerhand paniek uit, wanneer beren het ene slachtoffer na het andere maken. Een bepaalde verminking van de slachtoffers doet de Indianen denken, dat de geest van een dode Indiaanse tovenaar in het lichaam van één van hen huist en dat deze persoon de beren aanvoert. Eén man kan slechts een ramp afwenden, en wel hij, wiens vrouw in de ban van de tovenaar is geraakt. Goed geschreven, huiveringwekkende thriller, waarin de spanning langzaam wordt opgevoerd.

Je kunt het lenen of aanvragen bij je eigen bibliotheek.

(td)