Is het boek 'Kinderen van moeder aarde' van Thea Beckman ooit vertaald in een andere taal?

Ik hou van boeken en wilde een engelse vriendin dit boek recommanderen toen ik be bedacht dat het boek misschien wel niet is uitgegeven in andere talen...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sommige boeken van Thea Beckman zijn vertaald. Bijvoorbeeld Kruistocht in Spijkerbroek. Maar volgens mij niet in het Engels. Over Kinderen van Moeder aarde heb ik helemaal nooit iets gehoord of het vertaald is.
Amadea
9 jaar geleden
"Crusade in jeans" is tot nu toe de enige vertaling in het Engels. http://www.letterenfonds.nl/nl/schrijver/389/thea-beckman
tinus1969
9 jaar geleden
Het boek is in ieder geval niet NU in het Engels verkrijgbaar. Bronnen:
- Search op amazon.co.uk
SimonV
9 jaar geleden
Het boek is wel in het Duits vertaald: "Kinder der Mutter Erde".
Op internet vind je wel "Children of mother earth" van Thea Beckman, maar dan wordt naar de Nederlandse versie verwezen.
tinus1969
9 jaar geleden
Ik zou een pragmatisch antwoord willen geven op deze vraag:
Als je het boek wil aanraden aan iemand die alleen Engels leest, dan is dat alleen zinvol als het boek ook in het Engels verkrijgbaar is. Maar op amazon.co,.uk is het boek niet te krijgen, niet nieuw en niet als 2e hands boek. Dus zelfs al is het boek ooit vertaald , dan is dat nutteloze info, want het boek is nu niet te krijgen in het Engels.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het werk van Thea Beckman is 'geadopteerd' door Kinderboekwinkel Moeder Aarde in Sittard. Hier kunnen ze je meer over haar boeken vertellen. http://www.lemniscaat.nl/Jeugd/Kinder-%20en%20jeugdboeken/auteurs/Thea%20Beckman

Antwoorden (1)

Er is ook een vertaling van Kinderen van de aarde in het Hongaars, "Amazonkirályfi" door Katalin Damokos (1989, 1993). Om vertalingen te vinden kun je de Index Translationum gebruiken, een bibliografische database van de UNESCO.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Goede tip! Plus.