wat is de titel van het boek wat gaat over een jongen met een rat?

Het is een kinderboek (12 jaar en ouder ofzo) en het gaat over een jongen die is verhuisd naar een nieuwe stad/dorp. De jongen komt dus ook in een nieuwe klas, bij een (dikke), gemene jongen die altijd zijn rat in zijn zak draagt. Op een geven moment in het boek steelt die verhuisde jongen (samen met een ander meisje?) die rat van de gemene jongen.
Die gemene jongen denkt dat zijn rat dood is.
Ook laat de "nieuwe" jongen de gemene jongen schrikken op een zolder en doet net alsof hij de geest is van de rat.
verolgens stopt de gemene jongen met pesten.

Weet iemand de titel van dit boek???

Ik kan het nergens vinden…

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dat is het boek "Operatie Zeer Ernstige Ramp", van Tosca Menten.

Sam Veterklep is volgens meester Storm een Zeer Ernstige Ramp! Zowel thuis, in het dorp, als op school haalt hij streek na streek uit en probeert hij alles en iedereen naar zijn hand te zetten. Samen met zijn rat Hercules staat hij sterk! Totdat Nona in het dorp komt wonen, recht tegenover hem. Zij pikt het gedrag van Sam niet en komt in opstand. Niels (de sukkel) durft dan ook mee te doen, net als juf Van der Toorn. Samen raken zij Sam in zijn meest zwakke plek en dit leidt ertoe dat hij belooft om nooit meer te pesten
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is het "Ik was een rat" van P. Pullman?

Toegevoegd na 6 minuten:
Of "Steenkuib is een rat" van H. De Jonge ? Dát gaat over pesten nl.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij heet dat boek Sven en zijn rat.