Welke titel heeft dit boek?

Hoi allemaal,
ik heb vroeger een keer een boek gelezen over een jongen rond de 16 jaar dacht ik, die veel puisten had. Hij zat bij een soort gang, waarmee hij vaak frietjes ging eten bij de plaatselijke friettent en waarmee hij samen overvallen pleegt(dacht ik) op scooters/brommers. Hij woont samen met zijn moeder in een flat. Zijn moeder is, dacht ik, schoonmaakster, maar een hele slonzige, ze drinkt vooral thuis veel bier en is heel dik. Stukje bij beetje krijg je een beetje een beeld van wat die jongen heeft gedaan of heeft gezien, namelijk is er een klein meisje(jonger dan 10 jaar) soort van verkracht. Ik weet het niet heel zeker maar volgens mij is het zo dat of hij weet wie het gedaan heeft, of hij heeft het meisje zelf verkracht. Op een gegeven moment komt het zo ver dat zijn moeder hem slaat of steekt, dacht ik.
Indien u de titel van het boek of de naam van het auteur weet, dank u!

Toegevoegd na 15 minuten:
Ik heb een beetje het gevoel alsof het deels is gebaseerd op de schiedammer parkmoord?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Mogelijk bedoel je "Gedicht voor Tamara", van Hans van de Waarsenburg. Tilburg : Zwijsen, cop. 1997. ISBN 90-276-3721-0
Ferdinand hoopt dat Tamara hem eindelijk ziet staan als hij zich kaal scheert en probeert lid te worden van een jeugdbende. Hij is zelfs bereid brommers te jatten en zich in elkaar te laten slaan. Een en ander eindigt met een nachtje politiecel, waar hij tot bezinning komt.
Amadea