wat zijn de hoofd- en subgenre van le petit prince?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Jeugdboek, fantasieverhaal, roman zijn genres waaronder je dit boek kunt scharen. In een bibliotheek worden de boeken in eerste instantie ingedeeld naar jeugd/volwassenen. Daar zal jeugd dus als hoofdgenre worden gezien.

Antwoorden (1)

Het hoofdgenre is kinderboek. Het subgenre is (modern) sprookje. Het kent een veel diepere betekenis, die maar door weinigen wordt doorgrond. Op het eerste gezicht denk je een kinderboek in handen te hebben, maar er zit ook een boodschap voor volwassenen in. De kleine prins ontdekt het leven en laat zien hoe mensen werkelijk zijn. Het zijn diepe wijsheden die hij verkondigt.
Amadea