hoe kom je erachter of een in het buitenland verschenen boek ook in het nederlands zal worden vertaald en uitgegeven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door contact op te nemen met de schrijver van het boek of met de drukkerij waar hij gedrukt word.

Het beste antwoord

Lang niet alle boeken die in het buitenland verschijnen komen uit in Nederland. Je hebt er niet bij gezet of je de vraag in het algemeen stelt of dat het je om een speciaal boek gaat.
Als de vraag algemeen bedoeld is, is daar moeilijk achter te komen. Als je een speciaal boek op het oog hebt kun je contact opnemen met de buitenlandse uitgever ( of met de schrijver). Als van de schrijver al boeken in het Nederlands zijn uitgegeven kun je ook navraag doen bij de Nederlandse uitgever van vorige boeken (hoewel een schrijver niet altijd bij dezelfde uitgever blijft).