Moeten de boeken van Pieter aspe in volgorde worden gelezen, of zijn het op zichzelf staande verhalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (2)

De bekende serie rond de Brugse commissaris Pieter Van In, zijn assistent Guido Versavel en zijn vrouw, onderzoeksrechter Hannelore Martens, heeft naast de Vlaamse inmiddels ook een vaste plek veroverd binnen de Nederlandstalige misdaadliteratuur. Het kleinsteedse Brugse milieu wordt met humor beschreven, de intriges zijn steeds gedegen en Aspe weet altijd te zorgen voor een aantal merkwaardige, onalledaagse figuren.

De naam van de auteur is trouwens een pseudoniem. Zijn echte naam is Pierre Anna Gaston Aspeslag. Het is een reeks zelfstandige misdaadverhalen, die je onafhankelijk van elkaar kunt lezen. Net als de boeken over bijvoorbeeld Baantjer en Sherlock Holmes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Foutje: Baantjer is de auteur. De hoofdfiguur is De Cock.
Bronnen:
Amadea
10 jaar geleden
Het zijn op zichzelf staande verhalen. Maar beter is om de boeken wel op volgorde te lezen. Omdat er in zijn persoonlijke leven van alles gebeurd en anders klopt het niet en snap je daar niks meer van