Weet iemand hoe dit boek (iets met een leeuw) heet?

Toen ik klein was las ik een keer een fragment uit een boek.
Ik herinner me niet veel meer. Behalve dat een jongetje op bezoek ging bij een vrouw. De poort van haar huis had een leeuw erop (of zo).
Ze aten cake, de vrouw vertelde dat ze dat elke zondag deed.
Toen vertelde ze een verhaal.
De titel had iets met leeuw erin.
Ik weet dat dit niet veel is, maar ik wil heel graag weten welk boek dit is.
Kan iemand mij helpen?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik herinner me opeens weer dat de vrouw aan de jongen vroeg of hij niet op school moest zijn, volgens mij had hij een schooluniform aan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

de gebroeders leeuwenhart?

die komen in een vredig land aan waar alles vrolijk is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De gebroeders leeuwenhart?