Wie is de moeder van Wolfje?

Ik las een strip over Midas, De Grote boze wolf. Hij heeft een zoontje, maar wie is de moeder???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Daar is niets over te vinden. Wel heeft Midas, de grote Boze Wolf, een moeder: Oma Wolf. Ook heeft hij een broer, Stef Wolf, die een zoon heeft, Pollo Wolf. Zij zijn dus een oom en een neefje van Wolfje.

Bijzonder is het volgende:

In het filmpje Three Little Wolves uit 1936 geeft de grote Boze Wolf les aan zijn drie neefjes, die al even gemeen zijn als hun oom. Later krijgt de grote Boze Wolf een vast plekje in het stripblad Walt Disney's Comics and Stories. In deze verhalen zijn de drie boze wolfjes vervangen door één veel vriendelijkere jonge wolf, Wolfje. Qua uiterlijk lijkt Wolfje sprekend op de drie boze wolfjes.

Toegevoegd na 15 minuten:
Volgens http://www.donaldduck.nl/duckipedia/artikel/434 is het duidelijk dat Wolfje zijn zachtaardige karakter van zijn oma heeft geërfd.
Antoni
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

die bestaat niet
hij heeft wel een oma :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij heeft in twee afleveringen zelfs drie zoontjes, en die zijn een drieling. Maar het verhaal dat hij één zoontje Kleine Wolf heeft wordt consequenter volgehouden, sinds 1945. Maar Midas is alleenstaand. Er verschijnt nergens in de geschiedenis een moeder, zoals bij meer Disneyfiguren het geval is. Zij is en blijft onbekend.
Amadea