Weet iemand of er een voorleesboek bestaat voor drie jarigen met verhalen uit wereldreligies?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Leuk! Is het een drieling, of zijn ze toevallig op dezelfde dag jarig? Als het laatste het geval is, zijn ze dan even oud?

Het beste antwoord

Oei, drie jaar is wel heel erg jong om het te kunnen bevatten. Twee boeken geschikt om voor te lezen vanaf vijf jaar kan ik vinden:

Agastya drinkt de zee leeg en andere verhalen uit de grote wereldgodsdiensten / geschreven door Hilda Algra, Erik Idema, Jennine Staring, Jessa van der Vaart en Gesineke Veerman. Amersfoort : Kwintessens & Zoetermeer : Meinema, cop. 2008.
Bundel met 45 verhalen, merendeels geselecteerd uit de meest gezaghebbende bronnen uit de verteltradities van de grote wereldgodsdiensten: hindoeïsme (Veda), boeddhisme (Pali-canon), jodendom (Tenach), christendom (Nieuwe Testament) en islam (Koran).

Geloof jij wat ik geloof? / Emma Damon. Amsterdam : Sjaloom, cop. 2000. Nu Nederland verandert in een multiculturele samenleving is het nuttig en noodzakelijk, dat kinderen al van jongs af aan iets weten van andere godsdiensten en hun manier van geloven, zodat wederzijds respect kan groeien. In dit zogenaamde flap-uit prentenboek zie je op de eerste bladzijde een heleboel kinderen getekend in vrolijke kleuren. Klap je de twee bomenrijen uit, dan zie je bij elk kind een symbooltje verschijnen wat staat voor hun geloof of religie. Zes in totaal: boeddhisten, christenen, moslims, joden, sikhs en hindoes. Het tweede onderwerp laat op ludieke wijze zien wat ze dragen, zodat je ze kunt herkennen. Dan komen de verschillende gebedshuizen aan de beurt en wordt vermeld hoe deze heten. De volgende bladzijde laat hun huizen zien en hoe er thuis wordt gebeden. De laatste bladzijde die uitgevouwen de grootte van een affiche heeft, geeft alle religieuze feesten door het jaar heen weer.

Vrijwel alle andere kinderboeken over de wereldgodsdiensten zijn pas vanaf 11 jaar geschikt.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar zou je een kinderbijbel voor kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een bijbel staan alleen Christelijke verhalen, ik zoek een boek waar meerdere wereldreligies worden behandeld.