Welke andere boeken raadt je me aan om te lezen als ik "In de ban van de Ring" het mooiste boek ooit vind?

Ik begin wel eens aan zo'n ander fantasy/sf boek die ook heel dik zijn maar altijd erg tegenvallen. Wie kent er boeken die ik wel heel goed ga vinden?
Ik lees boeken ook graag in de oorspronkelijke taal dus Duitse en Engelse titels zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (11)

Dark tower series - Stephan King.
(Is kompleet anders dan zijn andere werk. Verwacht geen stephan king thriller, maar meer iets aka tolkien)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De boeken van Robin Hobb,
Aardzee van Ursula LeGuin,
Als je van fantasy/humor houdt zou ik zeker Terry Pratchett (Discworld-boekjes) lezen,
Veel fantastyjunkies zweren ook bij de boeken van Robert Jordan (Wheel of time / Rad des Tijds) maar na dikke pil nr. 6 was ik het wel zat...
Tegenvallers: bedoel je dan Terry Brooks en zo? ;-)

Toegevoegd na 1 dag:
En daarna bedacht ik nog: Marion (Zimmer) Bradley, de Darkover-boekjes. Lekker dun, leuke cross-over van fantasy en sci-fi.
En als je dat dan weer leuk vindt (sf/f crossovers): Peter F Hamilton, de Void-serie. Maar nou word ik iets te enthousiast... Want lees vooral ook alles van Alastair Reynolds (harde SF)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer de boeken eens van Raymond E. Feist. Hij heeft een erg grote serie boeken geschreven die ik erg goed vond. Het eerste boek van de serie is "Magier". Die moet je wel als eerste lezen om de rest van de series en trilogiën die hij heeft geschreven te kunnen snappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vijf delen van De stam van de Holenbeer, van Jean M Auel...

You will love them...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel 1: BRILJANT! De rest loopt hollend achteruit de grot in voor 'n potje pikante boeketreeks.
Is de Simarillon mogelijk een goeie hint? Is ook van Tolkien en speelt zich af in de tijd voor het era van ibvdr.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zat eens met dezelfde vraag. Wat ik erg interessant vond waren boeken van Stephen R. Donaldson (de kronieken van Thomas Convenant). Ook Jack Vance (SF) is een echte aanrader.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
The Hobbit, of had je die er al voor gelezen?

Toegevoegd na 19 minuten:
Ook van Tolkien, speelt zich af geloof ik in de tijd voor 'in de ban van de ring'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke dat wist ik niet.
Ik had het pc spelletje ervan gespeeld en die kan ik je ook aanraden is erg leuk.
Zelf heb ik ook lang gezocht naar een verhaal wat er bij in de buurt kwam.
Ik heb een verhaal gevonden wat uit vijf boeken bestaat, en waar ik helemaal weg van ben. Het is niet helemaal hetzelfde genre, maar de grootsheid van het verhaal is geweldig.

De Aardkinderen serie van Jean M Auel.
Het eerste boek heet "De Stam van de Holebeer"
Het is een prehistorisch avontuur, met achtergrond, medische kennis, erotiek, avontuur, romantiek,....

Het is een zeer veelzijdig verhaal, zeer de moeite van het lezen waard.
Het eerste begin vond ik wat droog, maar toen ik daar doorheen was werd het boek ronduit sappig (haha).

Ge-wel-dig verhaal.
En verder zijn er zelfs kinderboeken die aan tolkien kunnen tippen, zoals de harry potter reeks, (in het ENGELS natuurlijk, want de humor komt er niet uit in het nederlands vind ik) maar ook bijvoorbeeld van Tonke Dragt: De brief voor de koning, De geheimen van het wilde woud, Torenhoog en mijlenbreed, Ogen van Tijgers...

Ik herlees ze nog steeds.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oe! Dick Francis, die heeft een heeeeele reeks van geweldige detectives geschreven.
Als eerste moet je "Shattered" lezen, in het engels! Tof Tof Tof boek! en daarna ben je voorgoed verknocht aan Dick Francis.

Clive Cussler is ook een goede, met de Dirk Pitt Serie. Liefst allemaal in het Engels natuurlijk.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik heb ook toch nog een goede gevonden, naast de kronieken van Thomas Covenant. Geschreven door Stephen Donaldson.
Dit is wel een fantasy reeks die ik aan tolkien gelijkwaardig vind. Heel andere schrijfstijl, heel ander soort verhaal, maar volgepakt met magie en avontuur, en het verhaal hield mij goed vast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boeken van Robin Hobb, Garth Nix, Christopher Paolini, Trudi Canavan en Raymond E. Feist
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een boek dat een beetje andere setting heeft dan Tolkien, maar wat zo rijk is :

The Diamond Age van Neil Stephenson. ( Nederlandse vertaling is De Alchemist.

Een meisje Nell komt in het bezit van een interactief boek "Young lady's illustrated primer " een boek dat reageert op de omgeving .
Meisje Nell leert het verhaal van een princes Nell ( een soort poort naar een totaal nieuwe ervaring voor zowel Nell als de lezer ) .
Het verhaal is zo rijk, zo enorm gedetailleerd met verschillende lagen aan belangrijke en minder belangrijke informatie .
Ook een verhaal ook een hele andere samenleving met verschillende stammen met diverse niveaus.

Ik ga hem opnieuw lezen . Ik raak er niet over uitgepraat.

Toegevoegd na 1 dag:
O ja , het boek zit vol met nano- technologie en speelt zich af in de 21ste /22ste eeuw . Verder schrijft Neil op een best wel ingewikkelde manier , moet je tegenkunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de liefhebbers van fantasy: kijk ook eens op onderstaande website.

(td)