Bestaat er een boek waarin er geen vrouwen op de wereld zijn?

Ik bedoel: dat ze bijvoorbeeld (bijna) uitgestorven o.i.d. zijn. Ik heb een leuk idee om te schrijven, maar het moet natuurlijk wel origineel zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wordt een interessant boek! Je kunt wel een wereld hebben met bijna alleen maar vrouwen en maar een paar mannen om voor de bevruchting te zorgen - geeft wel wat probleempjes m.b.t. inteelt, maar goed. Maar andersom.... waar komen al die mannen vandaan als er geen vrouwen zijn om ze te baren? Ik ben benieuwd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De arabische versie van de Ikea catalogus ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahahaha!

Het beste antwoord

Iets wat een beetje in die richting gaat is : The handmaiden's tale , van (denk ik....)Margaret Atwoord.
Daar zijn nog wel vrouwen op de wereld, maar slechts heel weinigen van hen zijn vruchtbaar, en kunnen dus nog kinderen krijgen. Die weinigen worden 'gehouden' als een soort baarmachines voor heel rijke, vooraanstaande mannen - de anderen zijn óf echtgenotes (de handmaidens moeten tussen hun benen liggen tijdens de bevruchtingsdaad en de geboorte, zodat het direct 'hun' kind wordt), óf Martha's : gedienstigen, die de huishoudens runnen.
Grimmig, maar erg leesbaar : het boek is ook verfilmd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
The Handmaid's Tale van Margaret Atwood. Er blijken over dit boek (en deze film) diverse andere boeken geschreven te zijn met uitgebreide analyses. Bijzonder. Dat zag ik op www.bol.com Voor meer informatie: http://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresultaten/Ntt/handmaid%27s+tale/N/0/search/true/searchType/qck/sc/media_all/index.html?_requestid=142989
Antoni
11 jaar geleden
Oh, ja: +1!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, goede schrijfster. Andere boeken van haar zijn ook goed.
Ze heeft meerdere boeken die in de toekomst spelen geschreven die je behoorlijk aan het denken kunnen zetten.

Andere antwoorden (1)

In The Knife of Never Letting Go van Patrick Ness zijn alle vrouwen door een virus om het leven gekomen. De hoofdpersoon (een jongen van 14) is het laatste kind dat geboren werd.

Het boek is niet vertaald in het Nederlands geloof il.