hoe geef je een boek uit?

ik schrijf een boek en ik weet het eerst afschrijven maar ik ben toch benieuwd hoe ik dit uit zou moeten geven.

2 nadelen
1. ik ben 14 en dus hoor ik nog geen boek uit te geven (pas op je 16de).
2. hoe ga ik er voor zorgen dat het ook echt word verkocht (of doet de uitgever dat)?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knap hoor,veel succes.

Het beste antwoord

Her slimste is het volgende...
Ga met je idee van het boek naar een uitgever en als die het goed vind, schrijf dan het boek...
Als die uitgever nee zegt, denk dan goed na...

Wil je het toch uitgeven, schrijf het toch en geef het zelf uit, by printing on demand... (googel even wat dat is)

succes schrijverd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kunt een boek uitgeven in eigen beheer,kost wel een paar cent,dus een krantenwijk is wel aan te bevelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan ook alles zelf gaan doen. je boeken dus verkopen.
via de link hieronder kan je boek laten uitprinten en naar jezelf opsturen en dan zelf gaan verkopen en zo een beetje winst maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien heb je hier wat aan:

(http://www.geefjeboekuit.nl/)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waardevolle link.
Vroeger moest je een boek uitgeven via een uitgever. Het boek kreeg een ISBnummer. Nu heb je daar geen uitgever meer voor nodig. Je stapt zelf naar een drukker en zoekt je eigen kanalen om dit boek te verkopen. Maar dit kost je geld.

Het voordeel van een uitgever is dat hij zijn kanalen heeft om het boek in de boekwinkels te krijgen en om reclame te maken voor je boek (centraal boekhuis).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb op vrij jonge leeftijd ook 2 boeke uitgegeven. Dit heb ik gedaan bij een 'printing-on-demand' uitgeverij.
Deze uitgeverij betaald alles omtrent het uitgeven van je boek en je ontvangt bij iedere verkoop royalties.
Deze manier van uitgeven is veilig en fijn, je wordt heel goed geholpen door het hele proces en hebt zelf alle invloed op hoe je boek er uit komt te zien.
Het voordeel daarnaast is dat je boek praktisch altijd uitgegeven kan worden en goed genoeg is.
Bij gewone uitgeverijen moet het boek vaak erg goed zijn voordat ze er iets mee willen doen. Als beginnend schrijver loop je dan vaak tegen een muur op en krijg je weinig kans.

Bij de uitgeverijen waar ik boeken heb uitgegeven werkt het leuk en eenvoudig; je zorgt zelf voor de reclame samen met hen en je bent verzekerd van 15 verkochte exemplaren door je eigen inzet. Je gaat er niet erg veel mee verdienen in eerste instantie, maar je krijgt zo wel een eigen boek, mensen leren je naam kennen en je schrijfstijl en je kunt langzamerhand beter en bekender worden.

De uitgeverijen waar ik bij zit zijn:
www.boekscout.nl
www.freemusketeers.nl

succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk deze site is even na
http://www.jouwboek.nl/

success..!!!

En hoe heet je boek?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de witte orde (fantasy)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben benieuwd!