Hoe kan ik online boeken kopen en lezen?

Ik heb studieboeken nodig, maar omdat ik in het buitenland zit wil ik deze niet allemaal laten overkomen, omdat dit hartstikke duur is. Ik ben geadviseerd deze boeken online te kopen, maar kom er zelf niet achter hoe dit moet! Op Google Books zie je slechts delen van boeken, dus dit is niet handig. Sommige boeken kun je volledig inzien, maar alleen als er geen auteursrecht meer op rust, dus vaak bij oudere boeken. Ik wil graag zo recent mogelijke boeken.

Wie weet een oplossing? Ik wil er dus uiteraard voor betalen, maar dan om online te bekijken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij moet je dan echt naar e-books kijken. Die kun je op je PC, tablet of laptop lezen, ik lees ze zelf op m'n e-reader.

Er zijn wel steeds meer e-books te krijgen, alleen voor studieboeken vind ik het aanbod nog niet zo geweldig hoor. De oudere boeken die geen auteursrechten meer hebben, kun je inderdaad downloaden. Andere e-books kun je kopen, bij bijvoorbeeld Amazon, maar ook bij bol.com, en sommige aanbieders van e-readers hebben ook hun eigen webshop.

Je hebt eerst een programma nodig waarmee je e-books kunt lezen op je PC, ik gebruik zelf callibre om dingen over te zetten naar m'n e-reader, die is gratis te downloaden. Misschien geschikter voor het bewerken en overzetten van boeken naar e-reader, maar je kúnt er ook op je PC mee lezen. Ook pdf-formats kun je natuurlijk op je PC lezen, sommige e-readers ondersteunen dit ook aardig.

Als je een geschikt programma op je PC hebt staan, koop en download je boeken online. Begin eens met boeken van project gutenberg (allemaal uit het publieke domein) of de gratis boeken van bol.com, om even mee te proberen. Het is allemaal niet zo ingewikkeld, het boek even in de juiste folder zetten, een programma als callibre is echt extreem gebruiksvriendelijk (vind ik) maar er zijn meer van dergelijke programma's. Zodra je doorhebt hoe het moet, kun je studieboeken online gaan kopen en ook op je PC (of ander apparaat) gewoon lezen.