waar gaan de opbrengsten van de bijbel naartoe?

normaal krijgt de schrijver opbrengsten voor auteursrechten. Hoe zit dit bij de bijbel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Normaliter gaan die naar de schrijver,maar aangezien deze onvindbaar is, zullen de revenuen in dit geval naar de drukker en de uitgever gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn helemaal geen "opbrengsten voor auteursrechten", en daarom zal een bijbel net iets goedkoper zijn dan een vergelijkbaar boek, waar wel auteursrechten op rusten. Als een bijbel ongeveer 30 Euro kost, zou hij b.v. 32 of 33 Euro hebben gekost, als er nog geld naar auteurs zou moeten gaan.

Je kunt dat vergelijken met CD's. In theorie zou een CD met muziek van Bach iets goedkoper moeten zijn, dan een CD van een nog levende componist. Dat het in de praktijk niet altijd klopt, komt alleen maar omdat ook heel veel andere factoren de prijs bepalen, zoals de uitvoerenden, de oplage, of de kosten van de opname.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord! +