Wat betekent ´e-e´ in het Maleis bij Scheepsjongens van Bontekoe?

In Scheepsjongens van Bontekoe zegt Saleiman ´e-e´. Maar ik kan niet vinden wat het betekend. Het is iets van ´ja´ maar dat is Ya in het Maleis . Ik ben zo dat ik precies wil weten wat het is... Kan iemand mij helpen?

Toegevoegd na 20 minuten:
hij zegt: è è, zo zegt hij het ten minste. Het moet iets van ja, oké, o.i.d. zijn.

Toegevoegd na 18 uur:
Ze zijn op dat moment in Indonesië.
Maar ze zeggen ook ´makan´(eten) tegen hem wat Maleis is. Dus è è moet wel Maleis zijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat is een naam van iemand. In Maleisië zijn namen als e-e of i-it, tut-tut heel normaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het hier geen Maleis betreft, maar dat je het moet lezen als een variant van 'uhuh', zoals dat in het dagelijks spraakgebruik voorkomt:

"Kom je morgen ook?"
"Uhuh!"
rose
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat zou kunnen ja :)