Hoe kan je "relaxt" geschreven teksten spannend maken?

Dus je hebt bijvoorbeeld in een verhaal een personage die moet bijvoorbeeld eten of naar de wc of iets dergelijks. Natuurlijk ook gewoon stukken die normaal niet spannend zijn. Een schooldag, slapen, eten koken..

Hoe kan je ervoor zorgen dat stukken die niet spannend geschreven zijn (of er niet voor bedoelt zijn) toch spannend zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat belangrijk voor het verhaal? Want het hangt er vanaf waar het verhaal over gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is belangrijk dat sommige stukken wel spannend moeten zijn. Anders klopt het niet in het verhaal.

Het beste antwoord

Beschrijf het net even anders dan normaal, b.v. (ze ging slapen) wordt "Al gauw was ze naar droomland vertrokken" of (hij at een sneetje brood) kan worden "Zonder iets te proeven stopte hij automatisch het voedsel in zijn mond. om het vervolgens nauwelijks gekauwd, door te slikken" nog een voorbeeld. (het was een gewone schooldag) wordt "Het leek een gewone schooldag als alle andere, maar er hing iets onheilspellend in de lucht" Kun je hier iets mee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het boek is net zo als het echt leven.
Soms een beetje saai en soms heel spannend.
Dit kun je bijv, veranderen door grappen, leuke uitspraken of andere gebeurtenissen plaats te laten vinden.
Op school kun je bijv. schrijven over (als het boek zo is) pesterijen.
Thuis over problemen, eten dat het bijv. elke keer aanbrand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak hoef je niet te schrijven over je personage die gaat eten of naar de wc gaat, dat is namelijk niet van belang voor het verhaal. Tenzij er net iets gebeurd als hij naar de wc gaat oid. Of iets wat er op school gebeurd.
En het is belangrijk dat je een tijdlijn aangeeft in je verhaal, dus je kan best schrijven dat iemand moe is en ging slapen, maar schrijf het dan niet zo simpel op, want dat vinden de meeste mensen saai. Probeer bijvoorbeeld een nachtmerrie, toch maar weer opstaan.. zolang het maar van belang is voor het verhaal.
Je hoeft echt niet alles er in te vermelden. In een film zie je immers ook niet iedereen naar de wc gaan haha ;)