Welk fantasiedier/wezen heeft nog geen hoofdrol in een populair boek gehad?

In Twilight spelen weerwolven en vampiers een hoofdrol, in Harry Potter draait het allemaal om heksen en tovenaars en in Narnia komen ook veel niet-bestaande wezens voor.

Nu vroeg ik me af welke fantasiefiguren nog geen hoofdrol hebben gekregen in een internationaal boek.
Ik wil zelf graag iets dergelijks schrijven en ben opzoek naar iets origineels.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een Succubus!
Dat is een vrouwelijke demon die zich voedt met de energie en/of mannelijke hormonen van haar (mannelijke) slachtoffers,vaak met de dood tot gevolg.

Toegevoegd na 14 uur:
Er is trouwens ook een mannelijke versie:de Incubus.
Deze zoekt ( natuurlijk ) vrouwelijke slachtoffers.
Ik wilde het toch nog ff melden!;-)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha,ja inderdaad!
Er zijn ook mannelijke versies,daar moet je als vrouw dus bij uit de buurt blijven.
Al vinden zij jou wel,volgens de legendes dan.
Gelukkig zijn dat maar verhaaltjes en fabels.
Toch..?(iieeehh!!>_<)!!

Andere antwoorden (4)

Een trol, witte wiefen en een sfinx.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
elk fantasie wezen dat jij als schrijver zelf kunt bedenken,daar ben je dus schrijver voor.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed punt
Reus of een trol.
Eenhoorns.
Of gewoon over jezelf, dat jij een vreemd wezen bent.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De laatste Eenhoorn? =D