Titel en auteur van kinderboek over beer die zingt op het dak?

Ik ben op zoek naar de titel en auteur van een kinderboek dat mijn broertje en ik altijd graag voorgelezen kregen en wat we nu zelf graag aan onze kinderen voor zouden willen lezen. We kunnen het echter niet terug vinden. Wat wij het leukste vonden en wat we dus onthouden hebben, is dat het om een beer ging die ging dansen op het dak en dan zong hij van poep, pies en kak. Zo hebben wij het ons tenminste herinnert. Hopelijk is er iemand die weet in welk kinderboek dit voorkomt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

de enige beer die kon zingen die ik me herinner is beertje colargol of collargol. Verder had je nog bolke de beer, de berenboot. Zou zeggen struin Youtube eens af, daar is veel oud materiaal te vinden

Toegevoegd na 49 seconden:
van colargol had ik ook boeken namelijk vandaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien bedoel je Barend de Beer?
Dat is een tv-serie geweest vroeger met de zandman, en daar zijn ook boeken over verschenen.
Schrijver is Claude Laydu.

Bijgevoegd een link met foto's van Barend de Beer boeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het boek heet EEN BEER OP HET DAK! Auteur Gina Ruck-Pauquet. ISBN 9062909612. U kunt het vinden op de 2e hands verkopen van Bol.com