Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Titel en auteur van kinderboek over beer die zingt op het dak?

Ik ben op zoek naar de titel en auteur van een kinderboek dat mijn broertje en ik altijd graag voorgelezen kregen en wat we nu zelf graag aan onze kinderen voor zouden willen lezen. We kunnen het echter niet terug vinden. Wat wij het leukste vonden en wat we dus onthouden hebben, is dat het om een beer ging die ging dansen op het dak en dan zong hij van poep, pies en kak. Zo hebben wij het ons tenminste herinnert. Hopelijk is er iemand die weet in welk kinderboek dit voorkomt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

de enige beer die kon zingen die ik me herinner is beertje colargol of collargol. Verder had je nog bolke de beer, de berenboot. Zou zeggen struin Youtube eens af, daar is veel oud materiaal te vinden

Toegevoegd na 49 seconden:
van colargol had ik ook boeken namelijk vandaar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien bedoel je Barend de Beer?
Dat is een tv-serie geweest vroeger met de zandman, en daar zijn ook boeken over verschenen.
Schrijver is Claude Laydu.

Bijgevoegd een link met foto's van Barend de Beer boeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het boek heet EEN BEER OP HET DAK! Auteur Gina Ruck-Pauquet. ISBN 9062909612. U kunt het vinden op de 2e hands verkopen van Bol.com
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding