Welk leuk, lekker lezend boek zal ik nu eens mee gaan nemen op vakantie?

Ik hou o.a. van wetenschap en techniek humor fantasie natuur...
ben 'n vrouw
ik lees graag, maar het boek moet me wel meteen boeien
de boeken van Nicci French bijv. lezen goed.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lezen kun je ook thuis.
Daar ga je toch niet voor op vakantie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niks lekkerder dan lezen op vakantie of je nou rondtrekt, in je hangmat ligt, in een boot of op het strand, zalig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op vakantie neem ik er meer de tijd voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En... wat denk je te zullen gaan kiezen...? (gewoon benieuwd)... en verder: prettige vakantie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Karen Slaughter, Harlan Coben en Elisabeth George
Simone v.d. Vlugt zijn favorieten! Daar ga ik naar op zoek

Antwoorden (19)

Hou je ook een beetje van (combinatie) spanning romantiek? Dan is aanrollende golven van peggy nicholson een leuke!! Beetje goedkoop boek maar wel echt leuk voor vakantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Carlan Hoban spannend
Mary Higgins Clark spannend

Esther Verhoef
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net met veel plezier het boek "Een ijskoud gerecht" van Paul Jacobs gelezen . Spannend en vrij dicht bij de waarheid over een nederlands schrijver.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Deur naar December van Dean Koontz
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb laatst het boek: "een jaar lang leven volgens de bijbel" gelezen. Daarin gaat de schrijven (Arnold Jacobs) een jaar lang alle regeltjes van de bijbel letterlijk proberen vol te houden. Ik vond het een op zijn tijd hilarisch, maar ook leerzaam boek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tess Gerritsen ,ze schrijft heel boeiend.
o.a. koud bloed en de Mephisto club.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben benieuwd!
Als je van Nicci French houdt kan ik je de volgende boeken aanbevelen:
Herfstlied - Simone v.d. Vlugt
Genesis - Karin Slaughter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens rond bij bol.com. Daar kan je al je wensen invullen en dan rollen er voor jou geschikte boeken uit. Je kan vaak zelfs alvast een paar bladzijden lezen. Zelf heb ik daar goede ervaringen mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tao Teh Tjing van Lao Tse...

Elke dag een bladzijde dan kun je 81 dagen wegblijven en je nooit vervelen vanwege het mooie boek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zeg het niet graag, maar ben het helemaal met je eens, grinnnnnnn +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
81 dagen! Goed idee, dankje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is het beste boek dat er is, waarlijk... En elke dag één hoofdstuk, dat is meer dan voldoende, kun je een hele dag mee vooruit...
Mijn partner leest ook Nicci French en is erg enthousiast over Karen Slaughter, Harlan Coben en Elisabeth George.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de reiziger-serie van Diana Gabaldon verslonden. Echt niks hoogdravends, maar wel spannend. Gaat over een vrouw die per ongeluk in de middelseeuwen op de schotse hooglanden uitkomt. Mooie aspecten van de boeken zijn de aandacht voor hoe men in die tijd leefde. Van medische wetenschap (die zij bedrijft) tot hoe men woonde, zich kleede (kilts etc) en vechtte (schotten tegen de engelsen). Het is een fantasy verhaal met een flinke dosis stevige sex!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komt een vrouw bij de dokter. Van Kluun...
Briljant geschreven, met heerlijke humor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn suggestie: De Verzamelde Werken van T.S. Spivet, geschreven door Reif Larsen. Een prachtige combinatie van tekst en illustratie en een verhaal dat onverwacht afloopt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat je persoonlijk adviseren in de openbare bibliotheek, daar hebben ze veel verstand van lezen. Voor spannende boeken kun je ook kijken op Crime.nl, bijvorbeeld bij 'links'.
Ook heel uitgebreid is Literatuurplein, da's niet alleen voor spannende boeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb me gek gelachen met 'Peking eend bij nacht' van Silvia Witteman. En een mooi en spannend boek vond ik 'De overgave' van Arthur Japin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Paradijs, van Liza Marklund.Uitgegeven bij De Geus.
Goed geschreven, spannend, en met een sympathieke hoofdpersoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even zitten neuzen bij algemene catalogus van bibliotheken. Zelf krijg ik altijd een mail met de nieuwste aanwinsten voor bepaalde vooraf gekozen rubrieken.

Bij die van Utrecht is een zogenaamde boekenkist beschikbaar. Dat zijn boeken die de lezers willen bespreken met elkaar. Ik mag hopen dat het dan wel interessante boeken en onderwerpen zijn.

Welke boekenkisten zijn er op dit moment?
Suez kade / Jan Siebelink
Duizend schitterende zonnen / Khaled Hosseini
Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht / Mark Haddon
Veertig moeders / Choga Regina Egbeme
Het huis van de moskee / Kader Abdolah
Mevrouw, mijn moeder / Yvonne Keuls
In ongenade / J.M. Coetzee
Mijn woestijn / Waris Dirie
De eetclub / Saskia Noort
Verfhuid / Rascha Peper
Tirza / Arnon Grunberg
Altijd Roomboter / Nelleke Noordervliet

Als ik het zelf zo bekijk dan lijkt me "De eetclub van Saskia Noort" wel aardig om te lezen.

Toegevoegd op 29-06-2009 16:04:57
http://www.saskianoort.nl/?ID=35
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In veel catalogi van openbare bibliotheken kun je suggesties krijgen voor boeken, gebaseerd op wat andere lezers naast het door jou gelezen boek ook hebben gelezen.
Ook kun je kijken op romanadvies.bibliotheek.nl en daar favoriete schrijvers of titels intypen voor een advies.
Een andere mogelijkheid is kijken wat voor suggesties bijvoorbeeld bol.com geeft als je kijkt bij een door jou gelezen boek (gebaseerd op wat andere kopers naast dit boek hebben gekocht).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wetenschap, fantasie en humor... misschien is science-fiction iets voor jou! Sandstorms of Dune (of gewoon Duin in het Nederlands) is een klassieker. Wel een beetje een jongensboek. Leuke lekkerlezende boeken zijn op ieder station verkrijgbaar, zoals Het geheime leven van een ploetermoeder (vond ik erg grappig en leerzaam).

Er zijn zo veel boeken in de wereld.. het mooist zou zijn wanneer je een goede boekhandel in de buurt hebt waar je het aan het personeel kunt vragen. Dan koop je gewoon niks maar laat je je wel uitgebreid informeren.