J'aurais préféré avoir un père que ne pas avoir un héros.” Hoe kan ik dit citaat goed vertalen?

Ik heb zojuist la vie devant soi gelezen, waarin de bovenstaande citaat voorkwam. Deze sprak me erg aan en ik vroeg met af hoe deze zin het best te vertalen is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (10)

Ik zou liever een vader hebben die geen held was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou liever een vader hebben gehad die geen held was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou liever een vader hebben gehad in plaats van een held.
Amadea
13 jaar geleden
ik verkies het hebben van een vader boven het verliezen van een held

Toegevoegd na 20 uur:
Ik gaf hier mijn antwoord omdat ik vond dat er te weinig aandacht was voor het "níet hebben van een held" (ne pas avoir un heros). Toen ik later echter van mijn Franse vriendin hoorde dat er geen verschil in betekenis is wanneer je "ne pas" uit de zin weglaat (wat me verbaasde), is mijn gekunstelde variant (inderdaad Lavender) een overbodige toevoeging geworden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er altijd de voorkeur aan gegeven om een vader te hebben, geen held.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou dit zo vertalen:

'Beter een vader dan helemaal geen held' of 'Als ik toch geen held kan krijgen, dan maar liever een vader'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou liever een vader gehad hebben dan geen held te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had liever een vader gehad dan een held
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Liever zou ik een vader hebben gehad dan helemáál geen held.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de voorkeur hebben gegeven aan een vader dan een held te hebben.