Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat wordt hiermee precies bedoelt?

Ik heb een uitgeverij gemaild, voor een vraag.

Daar kreeg ik dit antwoord op: Wat betreft het insturen van één hoofdstuk, dit is mogelijk

Maar nu keek ik op hun site en daar stond dit: U kunt een voorstel, een deel van een manuscript (ca. 50 pagina's) of een synopsis sturen, graag enkelzijdig geprint op A4. Voeg tevens een korte biografie van uzelf toe.


En een hoofdstuk is meestal geen 50 pagina's.

Dus wat wordt er met het 2de stukje bedoelt, en is het dus echt mogelijk om een hoofdstuk van ongeveer 5 pagina's op te sturen (a5 formaat).


ps: het gaat hier dus wel om het uitgeven van een boek, maar dit is alleen vragen naar de mogelijkheid, ik zelf ga geen boek uitgeven.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
627

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Uitgeverijen hebben liever wat meer dan vijf blaadjes om te kunnen beoordelen of een boek in hun straastje past en ze eventueel bereid zijn het uit te geven - of zelfs voor te schieten om het hele boek af te laten schrijven. Eén mooi hoofdstuk en een synopsis (belangrijker eigenlijk) schrijven, kunnen best veel mensen. Maar dat een heel boek volhouden is een ander verhaal. Daarom geeft 50 pagina's in de regel een goed beeld.

Natuurlijk kun je ook een synopsis, eventueel vergezeld van maar een paar pagina's opsturen. Met wat geluk heb je daar voldoende aan. Je vergroot echter je kansen als je meer van je talent laat zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding