Wat is het meest informatieve boek dat je ooit heb gelezen?

Welk boek (die je hebt gelezen) was het meest nuttig/informatief?

Weet jij het antwoord?

/2500

Jihad vs McWorld van Benjamin Barber. Geeft een mooi inzicht in hoe het kapitalistische imperialisme het moslimextremisme versterkt.

Ha, die TimK; Hetzelfde als elk jaar; het Grote Boek.

Ik vrees dat ik me moet beperken tot het woordenboek en het binasboekje. De rest van de informatieve dingen heb ik van internet.

Ik ben op het ogenblik bezig met "De breinmachine" van Mark Nelissen. Erg interessant. De eerste helft handeld over de evolutie van emoties en de tweede meer over de neurologische indeling van onze hersenen.

De grote bosatlas, want dat ben ik ook na de brugklas ook nog blijven gebruiken. Van echt lezen is niet echt sprake, maar ik heb er wel veel informatie uit gehaald. Zelfs nu gebruik ik het een enkele keer nog wel eens. Zo'n boek is gewoon mooi om te bekijken. Het wordt niet heet, het zoemt niet en het gaat sneller open dan internet.....

Vreemd genoeg is dit een reeks fantasieboeken. Er zijn namelijk geen grenzen in en het bevorderd creativiteit. Iets dat met borduren op dat wat al is niet gerealiseerd kan worden. De wetten van de magie door Terry Goodkind. Belangrijke levenslessen zitten daarin!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100