Waar zou dit Afrikaanse masker oorspronkelijk vandaan komen?

De Franse verkoper was eerlijk, hij wist het niet toen wij vroegen waar een dergelijk masker vandaan zou komen. Wie kan ons helpen?

Picture for question
een jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

De afbeeldingenzoeker van Yandex maakt mij duidelijk dat het oorspronkelijk uit Ivoorkust komt. Een Kple-Kple Goli masker, mannelijk - want dat is rood terwijl de vrouwelijke versie zwart is (hoewel het in sommige dorpen andersom is) - en origineel gebruikt bij uitvaarten van belangrijke mensen die een hele dag duurden om daar de gasten al dansend mee te vermaken. Dit werd gedaan in paren die in een vaste volgorde naar voren kwamen en werden tevens uitgevoerd omdat gedacht werd dat het 't betreffende dorp zou beschermen.
Amadea
een jaar geleden