Kent iemand de maker van deze litho(s)- mogelijk uit jaren 60?

Goedemiddag,

Kent iemand de maker van deze litho's? (Het is in weze (Vrijwel) twee maal dezelfde, vooral andere kleuren.) Ik heb in het verleden eens een map gekocht op een veiling met werk op papier; het meeste dateert uit de jaren ‘60 van de vorige eeuw. Misschien deze ook? Ze zijn niet gesigneerd. Zou leuk zijn als iemand weet wie ze gemaakt heeft! Ze zijn gedrukt op een groot vel papier, de maat van de afdruk is:42x32 cm. Hier vindt u ze beide: https://photos.app.goo.gl/Kh1zt8ML1ZwYabk87

Fijne zondag!

Robert.

Picture for question
3 jaar geleden
2.3K
Rwalker
3 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie ‘elder161’! Ik snap wat u zegt, het heeft inderdaad wel wat weg van Klee. Het is jammer/moeilijk dat er niet echt aanknopingspunten zijn, waardeer je ze naar de maker kan herleiden. Ik kwam ze nu weer eens tegen; ik vind ze mooier dan ik voorheen deed. (Kennelijk is mijn ‘smaak’ verandert!) Ben al een tijdje aan het zoeken, alvorens ik hier mijn vragen stelde. Maar, het is moeilijk; een ‘ImageSearch’ en een zoektocht op basis van de omschrijving heeft (nog) geen resultaat opgeleverd. De zoektocht gaat verder! Take care, Robert

Antwoorden (1)

Het lijkt qua kleurgebruik en naïeve tekenstijl op een (waarschijnlijk imitatie) van Paul Klee.
De litho's zijn echter niet gesigneerd en dat deed Klee wel altijd.
Paul Klee (Münchenbuchsee, 18 december 1879 – Muralto, 29 juni 1940)
Toegevoegd op 07 juni 2020 12:06: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
crispy
3 jaar geleden
Op basis van de link die je hebt gegeven kom ik geen overeenkomsten tegen die me zouden doen vermoeden dat dit dezelfde kunstenaar is.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@crispy
Moet je toch goed het antwoord lezen:
"Het lijkt qua kleurgebruik en naïeve tekenstijl op een (waarschijnlijk imitatie)......."
crispy
3 jaar geleden
Ik heb het antwoord goed gelezen. Het is een fout antwoord op de vraag, omdat de relatie die je legt er niet is. En als je wil suggereren dat 'waarschijnlijk imitatie' je antwoord sterker maakt: in tegendeel. Je weet dus gewoon niet van wie de litho's zijn, je kan dit hooguit als reactie bij de vraag zetten maar het is geen antwoord. Nou krijg je wel een min van me.