Kan iemand iets vertellen over dit Emallie (en clossoiné?) bronzen sierbord?

Gewicht: 404 gram
Omtrek: 60 cm
Meer foto’s vindt u hier: https://photos.app.goo.gl/E6BZHy7pGXaoLhbz9

Beste mensen, ik heb dit item gisteren gekocht, omdat ik het erg mooi vindt. Het zou leuk zijn als iemand er meer info over heeft. Zoals, in welke stijl is dit gemaakt? Ook, lees in de ‘stempel’ op de achterzijde ‘bronze’ en dan een driehoek. Zegt iemand die driehoek iets, in relatie tot het voorwerp? U begrijpt, eigenlijk is alle info welkom. Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Picture for question
4 jaar geleden
2.5K
Amadea
4 jaar geleden
Het lijkt veel op Mexicaanse Talavera maar dat is aardewerk.

Het beste antwoord

Er bestaat nog zo'n bronzen geëmailleerde sierbord en de bezitter ervan vroeg in 2013 om meer informatie, zie bronvermelding.

Experts zijn erover van mening dat het tussen 1940 en 1950 in Italië ontworpen en gemaakt moet zijn. Er zijn hen echter helaas geen gegevens bekend van wie dat driehoekige merk gebruikten.
Amadea
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
+ Het betere zoekwerk.

Andere antwoorden (1)

Met zoeken kom ik uit op Oezbeekse lyagans (Vertaald uit het Russisch): Узбекские ляганы
Je ziet daar een enorme hoeveelheid geëmailleerde borden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Er is geen enkele gelijkenis te zien met de afbeelding van vraagsteller. Hoezo is dit een antwoord op de vraag?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Amadea
Als je op de site kijkt zal je zien, dat het bijna allemaal afbeeldingen zijn van Mantra's. De afbeelding van de vraagsteller dus ook. Ook de site waar vraagsteller naar verwijst geeft een aantal verschillende afbeeldingen en details. Het gaat niet om het identieke, maar om de vergelijkbaarheid.
SimonV
4 jaar geleden
Oezbeekse borden zijn van keramiek. Dit is een bronzen bord. Lijkt me dus onwaarschijnlijk.
Het kan volgens mij overal vandaan komen, bijvoorbeeld Griekenland:
https://www.ebay.com/itm/Vintage-G-Halkides-Greek-Enamel-Bronze-Copper-Wall-Hanging-Plate-6-5-8-/264611262999